måndag 2 augusti 2010

(69) Just det

Det är tämligen otydligt när man jobbar så extremt lite som jag gör. Men nu är sämääästern slut. Inte varit inne på idg.se på kanske upp till en månad, men nu är måndagarna som de ska igen.

Om fyra veckor drar kursen jag jatackat till igång. Valde den med minst kurslitteratur och minst procent. Visserligen är det den som känns mest strategisk av de distanskurser jag sökt. Hållbar utveckling. Att ha minst ett finger med i hållbar-utveckling-spelet tycker jag är en skyldighet (skyldighet låter tråkigt, ett ansvar för alla helt enkelt) och att fördjupa sig med några högskolepoäng är nog helt rätt.

Den enda ickedistanskurs jag sökte var engelska på halvtid. Kvällstid. Hade den varit dagtid eller kvällstid i denna stad hade jag tackat ja (till reservplatsen) men kvällstid i Linkeboda känns inte så bekvämt som jag skulle vilja, då hellre dag och heltid. Väntar fortfarande på att finna någon kurs här som jag vill gå. Är ju nästan skamligt att inte utnyttja detta bostadsläge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar