lördag 13 mars 2010

(12) väck inte den psykopat som sover

Det började med ett suspekt sms (om man börjar räkna på nytt). Svarade efter ett tag. Fick ett mail. Skrev ett mail. Fick ett mail.

Det gör ont och känns väldigt obehagligt att åter kommunicera med denna person, som har åtminstone psykopatiska tendenser. En både intelligent och ibland mycket skrämmande person.

Ångrar mig nu att jag skrev något. Jag behöver förstås inte svara på senaste mailet och det skulle bli tyst igen. Men det har väckt en väldigt otrivsam känsla. Dock kan det på sätt och vis vara bra med det återuppväckta obehaget. För under en tid försökte jag få kontakt, försökte neutralisera obehaget. Inser nu att jag då uppenbarligen redan hade förträngt en hel del, fastän jag på samma gång var mitt uppe i det. Nu behöver jag, när den här episoden är över (snart hoppas jag), aldrig mer skänka den människan någon tanke om hopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar