torsdag 4 mars 2010

(1) hej

Ny blogg. Det var ett tag sedan. Har vanan att efterhand bli totalt paranoid, bli helt stel när jag tänker att någon eventuellt läser. Därefter blir jag låst. Kan inte skriva något eftersom det känns så skumt att de typ tre personer som läser läser.

Så, här gäller det att tänka efter, komma på hur jag skall hantera saken. Det känns (tyvärr) inte hållbart att skriva osmickrande om vänner. Hur kul det än vore. Dock ska jag försöka att hålla modet uppe och skriva rakt ut om till exempel hästfjortisen. Ni ser, jag har nämligen börjat på uni igen, denna gång är det öga mot öga med de andra puckona. Hemskt hemskt med andra ord.

Varför processakademien? Jo ni, först (för typ tre dagar sen alltså) fick den heta projektakademien. Jag tänkte skriva endast om projektaktiga saker. Sen tänkte jag att det är ta mig tusan för fucking riskabelt. Är det något jag är dålig på att hålla vid liv är det projekt (ett projekt om projekt vore nog det dummaste någonsin. Vad det gäller mig alltså). Sen ville jag naturligtvis klämma in spydiga kommentarer om hästfjortisen och liknande, vilket visserligen kan förkläs som projekt. Dock kände jag att process är lite mer allround.

Hela livet är ju en pissprocess. (Vad skulle en ordbok säga om det ordet? Pissprocess - process vadande i piss, kan också syfta på ritualer kring urinering (se även urinaler))

(Vad fan snackar jag om. Ska sluta jiddra nu)

Som ni märker, verkar det som att jag riktar texten till någon, även om troligtvis ingen läser (inte än åtminstone). Jorå. Så är det. Det är lite trevligt att skapa ett tilltal. Dessutom kanske det gör att jag inte skriver om väldigt personliga saker. Vilket nog är bra.

Sista punken för nu får bli, skall jag låtsas som att bloggajäveln inte finns (med andra ord inte visa adressen någonstans/för någon) eller köra med öppna kort? Det är lockande att inte säga ett knyst och genast börja spy ur mig galla och allmänna pinsamheter, i skydd under anonymiteten. Men problemet är att förr eller senare skulle någon bekant snubbla in här och då skulle jag panikradera bloggajäveln. Onödigt kanske. Så slutsatsen blir:

  • Välkommen hit
  • Jag ska inte skriva saker som jag ångrar allt för mycket, eller får er att rodna/spy/eller dylikt

1 kommentar:

  1. Hahaha! Underbart. Jag gillar det du skriver och vill läsa meeer. Så fatta pennan och skriv! Dansa hjärnbalett! Dissa/hissa andra personer, kanske offentilga, dom tar ju ingen skada? Jag vill ha filmtips och boktips och mattips och äventyrstips och chipstips! Kan du klämma in nåt sånt också? För övrigt tycker jag att du ska sprida budskapet! Du skriver för bra för att hålla det för dig själv kvinna! /Ditt fan

    SvaraRadera