måndag 22 mars 2010

(24) Jefferson Airplane

Vet inte varför det ligger till så att jag om och om och om igen tenderar att glömma bort Jefferson Airplane. Då och då återuppväcks begäret att lyssna och det blir dagsoundtrack medan H är borta.

En av filmerna jag glömde skriva upp för någon dag sedan var Breakfast with Hunter (S Thompson). Tänker jag Hunter tänker jag naturligtvis Fear and loathing in Las Vegas. Tänker jag Fear and loathing in Las Vegas tänker jag White Rabbit. Och tänker jag Wh.... jag menar det är ju en Jefferson Airplanelåt. Så, ja, det säger sig självt.

Dessutom spelades Somebody to love ett flertal gånger i A serious man.

Bägge låtarna finns i samma video här.

Köpte just mjällschampo. Tydligen har jag mjäll. Igen. Eller så fanns det hela tiden på ett eller annat sätt, mjäll är tydligen inte botbart. Om jag minns rätt. Dock försvann det i något halvår-år. Men nu är det lite kornigt igen.

Förresten, både på tåget bort i onsdags och hem i lördags läste jag bl.a metro. I sektionen där det i varje nummer presenteras ett par korta sms råder/rådde en typiskt familjelivsdebatt om porrsurfande män. Jag började nästan skratta. Så löjligt och vackert på samma gång. Tror jag rev ut ett exempel. Ska se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar