fredag 12 mars 2010

(11) Brune himalaya ris. WTF?!

Har jag ett starkt kontrollbehov som gör att riset förtvivlar mig, eller vad är det frågan om? Ber om ursäkt för århundradets tråkigaste inlägg. En del år kvar på århundrandet dock, så det skall nog hinna överträffas.

Alltså, vi fick "brune himalaya ris" i årstidernalådan sist. Tänkte göra det idag och har tror, efter mycket googlande, att det ska koka i 18 minuter och dra i fem. Hur många delar vatten som ska tillsättas har jag ingen aning om.

Känns dessutom suspekt att ett ris som ser ut att behöva koka i en timma ska koka så kort tid. Hmm...

Ska se om det kan ha kommit något papper i lådan som ger upplysning.

I övrigt, jag är hungrig som bara den. Hå spelar badminton. Sen ska vi käka. Riset ger mig huvudvärk.

Allt gott!

Over n out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar