onsdag 24 mars 2010

(28) filter

Antingen väldigt kort eller väldigt långt. Gäller både tidningsartiklar och bad. Antingen ligga ett par minuter i badet och bara tvätta, eller glida iväg i en bok eller i någon tidning, då antingen Fokus eller Filter. Nu har vi inte Fokus längre, dock Filter. Nu är detta två utmärkta tidningar, men Filter är helt grym i och med att det finns både en bunt korta artiklar (upp till en sida) och ett par av det längre slaget (alltid i alla fall en som tar... hmm.... en timma eller mer att läsa). Fast Fokus är inte sämre, men några ligga-en-timma-i-vatten-och-läsa-en-artikel-artiklar har de inte.

I går på konferensen, precis innan föreläsning nr 2 (då jag kom) började och jag klivit in (störtnervös) i salen och satt mig kom en jänta och sa att jag skulle ta en lopp. Detta gjorde mig inte mer nervös än innan. Men något förvirrad. Jag påpekade att det var en till synes okapitalistisk situation och tog en lott. Det var den här sortens lotter och jag tänker mig att ett effektivt sätt att ta en vore att på något vis hålla i någon del av lottanordningen samtidigt som man rycker bort sin lott. Jag tog dock i stället tag i en lott och började ganska långsamt att dra samtidigt som personen med lottanordningen fick hålla emot. Jag vet inte varför jag lägger vikt vid denna situation, jag antar att jag helt enkelt funderar på hur de flesta brukar göra.

Det lottades på slutet av konferensen ut böcker. Många böcker, känns som att en fjärdedel minst fick en bok eller pryl. Kul! För då kunde till och med jag vinna. Det gör jag aldrig annars och det var roligt. Jag fick boken Kognitiv beteendeterapi i grupp och även om det var en av de mest nischade böckerna (alla väldigt bra antagligen, särskilt för psykologstudenter, vilket nästan nästan nästan alla där var) blev jag som sagt glad. Glad på ett liknande sätt som mannen på ölkaféet i Karl Bertil Johnssons julafton blir när han får Sartres Les Mots.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar