lördag 6 mars 2010

(4) Öl, film, jidder, parentes

Igår kväll var det först käk hos den biologiska familjen (plus både mitt, mors och fars bihang). Därefter blev det ett snabbt nedslag i hemmet innan det vankades film hos barnmorskan med runt-tretti-bast-och-typ-lite-indie-societeten. De har en filmklubb. En slubb. Ett på sätt och vis underligt sällskap med högst osammanhängande betygsättning. Filmen för kvällen var What ever happened to baby Jane? från 1962 eller 1963. Inte den typ av film som brukar visas i slubben. Hade goda förväntningar då det finns mycket bra stuff från årtalen därikring. Det var en thriller (eller... hmm) och mitt intryck var att det skulle vara som en blandning mellan Lynch och Hitchcock. Typ Vertigo goes Rosemary's baby med en touch av Repulsion. Vilket visade sig vara en grav feltolkning. Baby Jane får dock ett starkt plus för att den trots sina dryga två timmar inte var särskilt... dryg... den var alltså inte tråkig. Underhållande men inte direkt bra.

Tidigare under dagen igår hade jag promenerat till Systembolaget. Helt fantastiskt nog hade jag med mig en inköpslista. Fast det var mer åt önskelistehållet eftersom de flesta jag skrivit upp tillhörde de tillfälliga nyheter som Bolaget tar in månatligen vad det gäller öl. Somliga av dessa går tydligen åt illa kvickt (exempelvis köas det ibland utanför Bolaget på regeringsgatan i sthlm en och en halv timma innan öppning och därefter ransoneras ölen ut. Tänker för tillfället på Tactical Nuclear Penguin, från Brewdog. För alla er som missade tillfället så går det vad jag vet att dricka en 33 centiliters på De Klomp i Linköping för blyga 1630 kronor flaskan. Känner mig dock inte allt för sugen. Har aldrig druckit en öl med alkohalt på 32% och känner att det kan lugnt få dröja. När jag tänker efter är pingvinen säkert redan slut på De klomp. Det handlade inte om särskilt många flaskor och det var några dagar sedan de släpptes). Känner att jag har fler ord att skriva, om både film, öl och dylikt. Reddar in det i detta inlägg eller ett nytt senare. Tills vidare. Är jag på humör blir det lite bilder också. En spybild perhaps (har aldrig spytt så mycket på en gång tidigare som jag gjorde vid ett-två i natt. Nej, det var inte pga öl och vin. Det bara.... var (fett-fucking-äckligt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar