onsdag 10 mars 2010

(8) strid i sikte och bonk/bang

I morgon skall jag och en tjej* i min grupparbetsgrupp försöka banka in lite seriositet och diskussionsvilja i övriga gruppmedlemmar (borträknat den bra tjejen som tyvärr knappt närvarat pga av olyckliga omständigheter). Dessvärre tror jag inte att det (att tala om för dem att arbetet inte fungerat) kommer att förbättra situationen nämnvärt. "Vaffödådå" undrar du kanske?

1) Jag har svårt att se att dessa tråkiga, innehållslösa plötsligt skulle ha tillräckligt mycket att komma med för att arbetet skulle kännas särskilt givande eller icke-damn-fucking-boring
2) Vi ligger långt efter. Sorgligt långt efter

*Hon är en långt över 30 bast men ser ut att kunna vara 19

I morse tvättade jag håret. Tyckte inte jag hade tillräckligt mycket tid för att bada och duscha är alldeles för tråkigt, så jag satt i stället böjd över badkaret och tvättade enbart knoppen och inte kroppen. Då hördes någotslags bonk (eller bang kanske), jag stannade upp ett ögonblick eftersom det kanske lät som att någon kommit in i lägenheten. Fortsatte dock rätt snart att tvätta skallen. Då for lite tankar genom mitt huvud. Jag såg på mig själv ur ett utifrån-perspektiv. Tänkte att well, det kanske står någon bakom mig. Tänkte att hade det varit en skräckfilm hade de som tittar på filmen tyckt att det ju var sjukt korkat av mig att inte i alla fall titta bakom mig lite snabbt för att säkerställa att där inte står en kaninkokerska eller yxmördare. Då hörde jag ett sådant där bonk/bang igen. Var mitt uppe i skräckfilmstänkandet (faktiskt smått roande att överväga att det kan stå en mördare i dörröppningen utan att man bryr sig om att felsöka bonk/bang-läget) när det gick upp för mig att det var jag som orsakade ljudet genom att slå lätt i badkaret. Snudd på besviken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar