måndag 15 mars 2010

(15) Happ happ happtik

Medan ni andra roar er på 3D-bio har jag jobbat hårt. Åtminstone monotont och koncentrerat.

Har väldigt många gånger rört en grön prick, kopplad till en pennliknande pryl man håller i och styr, bortåt och framåt inuti en kub/rektangel (i 3D) för att markera var i kuben/rektangeln (alltså jag minns inte, jag tror att det var en rektangel men jag litar inte på mina ögon) motståndet (som man då känner när man håller i pennprylen) ändras.

Well. Öh. Jag blev lite matt i huvudet. Armbågen skulle vara på samma plats hela tiden och ja... att sitta likadant i mer än två minuter är någon svårt kan jag tycka. Mina ögon känns lite ut och in efter brillorna också.

Men all heder åt pellejönsarna som faktiskt utvecklar sådana här spexiga haptiska prylar. Inser förstås att det är mer ansträngande för dem än för mig.

Blev ett par punkter kvar från gårdagen men bokat tåg gjorde jag förut idag. SJ-sidan var sådär äckligt slö som den är ibland.

Nu ska jag äta naturell yoghurt med kixi, russin och lite honung.

Svårt att återge spexet i bild, men här är en av rektanglarna och en grön prick i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar