fredag 12 mars 2010

(10) Spindlar, marinad med mera

Tänka sig. Ställde mig att diska nästan direkt när jag kom hem. Eftersom jag lånat Hås fina t-shirt tog jag till och med fram förklädet. Mammas gamla förkläde. Har hängt med en hel del år. Undrar om hon någonsin använde det igen sen den där dagen jag meddelade att det följt med en spindel när jag satt på mig det?

Apropå spindlar. Det var länge sedan det satt någon i badkaret. Ber om ursäkt ifall det var jag som till slut tog död på dem genom att inte visa tillräckligt mycket tålamod när jag sköljde badkaret. Däremot upptäckte jag att någon spunnit en lite annorlunda husdesign i ena hörnet i vardagsrummet. Kanske är det på modet att spinna mest en enda lång sträng spindelnät, eller så skulle hen bara ta sig ut på balkongen.

Nu ska jag röra lite i marinerandet och se ifall den diskade disken är torr så att även det sista smutsiga kan bli rent och få plats i diskstället.

Just det. Ska berätta om hur studierna utvecklat sig sen.... eller avvecklats....

(ändrade färgskalan på bilden först av misstag. Tyckte sedan att det blev en tjusig färg på förklädet. Eftersom det gör mig glad får det förbli så)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar