lördag 6 mars 2010

(5) min fölsedag - ett mellaninlägg

Vet inte hur tydligt det är. Men idag fyller jag år. Tolv minuter efter midnatt fyllde jag. Hmm. Nu har jag inget nytt att komma med egentligen MEN:

  • Födelsedag är en skum grej
  • Födelsedagar borde hellre uppmärksammas var tredje år högst
  • Födelsedagar (mina, ska inte dissa andras, nej nej) känns överflödiga
  • Födelsedagen idag är bra och skiljer sig tack och lov inte från många andra lördagar. Naaz.
  • Födelsedagar (mina främst) har jag väldigt svårt att relatera till. Får inte någon sensationell känsla av dem.
Min dag i korthet:

  • Hängde med den andra människan parten i lägenheten på natten till idag
  • Blev plötsligt väldigt illamående vid ett-tiden och spydde mina livs mest intensiva spyor
  • Badade efter spyendet och åt digestivekexkakor (de med ett tunt lager choklad på)
  • La mig kring tre
  • Somnade vid halv fem
  • Hade satt ett alarm på tio i ett
  • Men, gick upp innan tolv
  • Drack ett par koppar vitt te
  • Väckte den andra människan
  • Drog med människan till apoteket och snackade underliv med personalen
  • Kom hem och lagade lite mat
  • (hade kvar spysmak i halsen så maten fick en taskig liten nyans av magsyra vid sväljandet)
  • Städade, använde bland annat de nya städsvamptrasorna vi köpte på hemköp (utmärkta för att skrubba badkar med mera)
  • (Lyssnade hela tiden på naaz musik)
  • Chillade medan den andra människan gick till stationen för att hämta vår stockholmsfinanskonsultpajas och fika
  • Städade lite mer, vädrade, gjorde vitt te, tände ljus, dämpade det elektriska ljuset, tände en rökelsekon (den blev lite övertänd i början, tände den, gick iväg, gick förbi och plötsligt var det en stor låga, så jag släckte lite)
  • De kom hem kring halv sex, stockholmsfinanskonsultpajasen hade med sig en present från Lush med tillhörande hjärtformad ballong
  • (klockan är nu 23:05 och jag har inte öppnat presenten än. Men snart)
  • Simultandattande i Vardagsrummet. Jag springer omkring lite, Dj:ar, surfar på Clas Ohlson, Optiker Persson, tiokronorssedlar, IMDB.com, DN osv. De andra två människorna är också här. Vi spelar SET på gamepixies (eller vad fan sidan heter). Utbyter information. Pratar jobb, ekonomi, Australien, chefer, film, längtan efter dyra glassar, hemsidekonstruktion, företagande, resturangval och annat.
  • Har sen stockholmsfinanskonsultpajasen promotat min öppna (dock silvertejpförsluten) vinflaska för honom. Han har inte druckit av det (än) dock.
Tja. Detta blev både längre och innehållsfattigare än tänkt. Ytterligare ett MEN. Som jag nämnt tidigare var jag i mammas lägenhet på middag med henne, hennes pojkvän, pappa, hans flickvän, en bit in i ätandet universitetshemkommen broder, min medboende människa och jag själv förstås. Det var god mat och lite kaosartad pladdrig stämning (stämning något mer liknande middagsstämningar som man kan tänka sig är mer utbredda i länder längre åt söder på klotet). Mamsen hade marinerat quornfiléer, fläskfilé, gjort lax och vår (mammas och min, främst mammas) egna anrättning "bortglömda kartofflar" samt tzatziki och inte minst nästan sönderkokt broccoli (kring broccolin uppstod en diskussion om tolkningsmöjligheter kring uttrycket löskokt i broccolisammanhang). Vin och jos till detta. Till efterrätt ställdes en underunderunderbar toscakaka, bär i en skål i sin egen mojsiga saft, vaniljsås och kaffe.

Vi var bara där en och en halv timma ungefär. Lagom. Innan utfodringen fick jag fina fina strumpor av modergestalten, lite målargrejer av far och hans kvinna (han hade bett mig tala om vad jag önskar mig så jag mailade ett gäng länkar med produkter jag kan tänka mig, kostade några hundra. Känns okej. Lite jobbigt med gåvor. Särskilt som det är så ofta, jul och födelsedagar, TVÅ GÅNGER OM ÅRET, AAAAH, ÄR JU GAAALET!). Fick även två linnen, sådana där med smala axelband (inte någon sorts plagg jag använder mig av). Det vita téet jag nämnt ett par gånger redan fick jag av mors pojkvän, vegetarianvitamintabletter av mor fick jag även. Av bror (vi har ingen välfungerande ge-presenter-till-varandra-kompetens men detta var relativt lyckat tycker jag, neutralt och bra) fick jag en påse med massor av frukt, en flarra vin samt digestivechokladkexkakorna (som just tog slut).

En xkcdillustration får ersätta en del av snacket i Vardagsrummet hos mor min (en liten diskussion som jag inte känner för att nedteckna här)



Men shit. Nu ska jag resa på mig. Kolla vad männen donar med. Öppna min presang. Kanske postar bilder sen eller i morgon. På lite allt möjligt.

Teaser: ***********manifestet kommer upp inom kort (vad fan kort nu kan vara)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar