söndag 21 mars 2010

(21) Maredsous 8 - my new love


Så underbar. Min fina vackra nya underbara kärlek. 0,75 l är dock mer lagom för en än för två. Med lite whisky innan gjorde den dock både filmtittandet (eller struntade vi helt i det just då?) och försöket till SET-spelande lagom okoncentrerat. Måste verkligen ta mig till närmaste Systembolag som säljer den läckra flarran och köpa på mig ett par stycken. Åh åh årgasm, så skön och len smak. Dessutom kul att föra in en ny favorit att variera sig med.


Mer discostämning än hela tidigare delen av veckan ihopräknat blev det dock för någon timma eller två sen. Dans till Rasputin, Nicolas, Have you seen my sister Evelyn samt Romeo (wow, alla är namnlåtar märker jag nu) med tillhörande belysning krävde lättklädd avkylning på balkongen efteråt.

Vilka moves vi imponerade med? Tja, det blev bland annat Dressinen, Frågetecknet, Poeten, Girlfriend och Silvia hands on speed. Vet inte, kräver de förklaring? Kan nämna att jag missbedömde Dressinen först och att den därför hette Den fjädrande mopeden i ungefär en halv minut först.

(Minns inte om jag nämnt det men fick helt överraskande tag på två flaskor Mohawk Rye-üelen när jag köpte ovanstående och lite annat gött. Tanten på det mer centrala Systembolaget påstod att den var slut överallt. Det kanske den var och de fick in fler (nu finns den ju på en hop bolag i Sverige enligt neeetet, och var det så även när jag frågade efter den så var det elakt av henne att förneka tillgången), men eftersom den är tillfällig så tog jag nederlaget den gången och höll på av glädjechock när jag såg några flaskor på en hylla. Vad jag minns (extra suddigt minne på grund av känsloanstormningen) så började jag stammande av fröjd förklara miraklet för H, la en flarra i korgen, varpå H påpekar att jag väl, om det nu är så fantastiskt läge, köpa en till. Jag erkänner logiken och vänder mig mot hyllan igen. En dude har just plockat ner en och har ytterligare en i handen. Jag pekar snabbt på den enda som är kvar och säger att jag verkligen är värd den. Tycker mig förstå att han påstår att han ska ha den eftersom han ska ha två till. Jag säger att han ju redan har två inklusive den i handen och det ordnar upp sig som så att han menar att han ska ha just två totalt och inte två till så jag får den sista. Så häckade vi lite till vid hyllorna och kände oss allmänt kamratliga. (Och jag ska väl erkänna att det känns väldigt tillfredsställande med de två snygga limited editionflarrorna på bordet. Ännu mer i smyg oroar jag mig en smula för att sorten kommer att smaka för onyanserad starkt humlig för min del. But wtf!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar